Kada reikalingas verslo vertinimas?
Reikalingas verslo vertinimas? Nusprendėte parduoti verslą? O gal ieškote naujų investuotojų?
Tuomet greičiausiai jums bus reikalingas verslo vertinimas.
Verslininkai nėra patiklūs ir vien jūsų žodžiu tikrai nepasikliaus.
Dažniausiai parduodant verslą reikia ne tik nustatyti jo kainą, bet ir turėti įrodymų, jog verslas tiek vertas.
Beje, tam tikrais atvejais verslo vertinimą atlikti naudinga ir dėl kitos priežasties.
Kiek kartų teko susidurti su nesąžiningais verslininkais? Kartais į derybas jie atvyksta su savo verslo vertintojais, kurie nesąžiningai įvertina verslą ir nurodo kur kas mažesnę sumą, nei verslas iš tiesų yra vertas. Tokiais atvejais patiklūs ir nepatyrę verslininkai gali parduoti pelningą verslą už kur kas mažesnę sumą.
Kaip to išvengti?
Susisiekti su verslo vertintojais ir atlikti vertinimą prieš parduodant verslą. Tokiu būdu galėsite ne tik išvengti nesąžiningų pirkėjų, bet ir tvirtai žinoti, kad verslas vertas kiekvieno prašomo cento.
Kaip išsirinkti vertintoją?
Patikimą vertintoją išsirinkti nėra lengva. Jeigu norite tinkamai pasirinkti atkreipkite dėmesį į šiuos dalykus:
- Darbo patirtis. Vienas iš svarbiausių dalykų, kuriuos kai kurie pamiršta, tai patirtis. Kai kurie verslo vertintojai yra neseniai pradėję savo karjerą, todėl dar neturi pakankamai patirties, kad dirbtų savarankiškai. Tokiais atvejais verslo vertinimas gali būti atliktas nekokybiškai, na, o tai parduodant verslą gali sumažinti jūsų pelną.
- Atsiliepimai – dar vienas kriterijus, kurio neturėtumėte pamiršti. Kiekvienas žmogus, nepatenkintas paslaugomis, turi teisę pateikti atsiliepimą apie paslaugas pardavusį asmenį. Tam tikrais atvejais naudinga pasidomėti internete, kokia buvusių klientų nuomonė apie vertintoją. Žinoma, jeigu atsiliepimai yra kelerių metų senumo, gali būti, jog vertintojas jau patobulėjo ir jums su tuo susidurti nereikės, tačiau vis tiek reikia pasidomėti, kad išvengti nesklandumų.
- Komunikacija – svarbiausias dalykas. Dar vienas kriterijus, apie kurį kai kurie nepagalvoja, tai vertintojo gebėjimas įsigilinti į klientų poreikius.
- Na, ir paskutinis, tačiau nemažiau svarbus – kaina. Nesirinkite vertintojo pagal kainą, tačiau atkreipkite į ją dėmesį. Jeigu matote, kad vertintojas siūlo pigią kainą, tuomet pagalvokite, kodėl kiti prašo daugiau?
Turto vertintojai MNTA.